schildpadden - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu schildpadden - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

schildpadden

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

08 Oktober 2011 | Kaap Verdië, Praia

Gisteren een vrij rustige dag gehad. Eerst lekker ontbeten en daarna zijn we om 11.00 uur naar de reisleidster gegaan om een auto te huren. Konden ook een auto huren van een local maar dat zagen we achteraf niet zitten. (vanwege verzekeringen ed.) Dus nu maar via de resileidster gedaan en maandag gaan we met z`n viertjes het eiland bekijken.
Daarna hebben we een op strand 2 bedden met parasol genomen en hebben we tot 16.00 uur lekker in het zonnetje gezeten en lekker in de zee gezwommen. De zee is heerlijk. Om 16.00 uur zijn we naar de schilpadden broedplaatst gelopen. was wel een 1 uur heen en 1 uur terug over het strand en het was echt niet koud. 35 gr. Dus was een beetje afzien.Bij de schildpadden aan gekomen was toch wel de moeite waard. Er zijn vrijwilligers die de eieren van het strand afhalen en dan laten uitkomen. Omdat de lokale bevolking de eieren meenenem voor consumptie. Wij konden een schildpadje adopteren of een heel nest. 1 schildpad adopteer je voor 10 euro. Zij krijgen een chipje in hun vlerkjes en dan worden zij gevolgd en krijg je een nieuwsbrief over het wel en wee. Wij hebben het niet gedaan. De schildpadden kunnen 80 tot 100 jaar worden en dan zijn wij er niet meer en hebben zij geen vader en moeder meer hahaha. Daarna zijn we lekker een ijskoud pilsje gaan drinken waar we erg aan toe waren. Toen zijn we naar het appartement gegaan om ons op te frissen en zijn we met z`n viertjes uit eten gegaan.Was een heerlijke dag. Vandaag wilden we geld gaan halen bij de bank is de bank vandaag en morgen gesloten. Ja niet aan gedacht dat het zaterdag is. Maar je kunt hier ook met euro`s betelen. Er zijn 3 jongens uit Nederland die morgen naar huis gaan en die vandaag met het vliegtuig een tripje zouden gaan maken naar Boa Vista maar het vliegtuigje was stuk dus zij hebben veel escudos over die wij dan overnemen.

• 08 Oktober 2011 - 16:01

Gerda En Aart:

hallo allebei, leuk om jullie vakantie op de voet te volgen. het weer is in ieder geval beter dan in Nederland.
    Leuk zeg die schildpaddenn uitzetten echt leuk zou ik wel bij willen zijn. En nu een auto dan kunnen jullie de boel verkennen. Nu ga ik weer stoppen en wens jullie veel plezier tot de volgende keer. Oh ja, Rob je stekkie staat er goed bij.

Groeten uit een nat Nederland Gerda en aart

• 08 Oktober 2011 - 16:37

Marijke Vijverberg:

Hoi Lydia en Rob
    Waarom hebben jullie niet een schildpad geadopteerd over 50 jaar zijn we er toch nog hahahahahh.
    Heerlijk hebben jullie het nu hé, lekker weer heerlijk genieten van de rust. Ben een beetje jaloers !!!!!!!!
    Nee hoor maar vind het wel leuk om zo mee te kijken met wat jullie doen, net zoals een reisverslag van China .
    Geniet maar lekker ik kijk wel op de site mee.
    liefs Marijke

• 08 Oktober 2011 - 18:57

Marja:

hallo alletwee
    wat leuk om te lezen en te zien allemaal
    tuurlijk gezellie met de hagenese lady's hè
    het is hier koud en nat....
    dus dubbel genieten van die zon !!!!

Groetjes
    Marja

• 09 Oktober 2011 - 11:34

Jan Monique:

hallo het gaat jullie goed,lekker weer eten en drinken hou ons plekje maar vast warm wij komen ook een keer groetjes

• 09 Oktober 2011 - 16:22

Carla Langelaan:

Klote zeg als je zonder escodo's geld zit!
    We worden jaloers op dat heerlijke zonnetje.
    Vanmorgen kwam Ed op bezoek en vanmiddag kwamen Mo en Arno. We hebben chinees gehaald. Ik vond er niks aan. Voor mij hoeft dat niet zo. Gelukkig nam Arno het restant mee voor morgen, anders had ik het in de vuilnisbak gegooid. Ik moet er niet aan denken om het 2 dagen te moeten eten. Have fun.

• 10 Oktober 2011 - 06:14

Martijn:

Lieve Lydia en Rob,
    Leuk hoor die schildpadden. Het was hier echt takke weer het weekend maar het is nu gelukkig weer wat warmer. Tot nu toe gaat het gelukkig goed met jullie vakantie, geen natuurrampen ofzo. Volhouden ;) Veel plezier nog x Martijn

• 10 Oktober 2011 - 07:18

Marlies:

Hallo vakantiegangers,

Ziet er goed uit, het is hier vreselijk slecht weer maar genoeg te doen.Banenmarkt etc allemaal erg leuk maar druk. geniet ervan.

• 11 Oktober 2011 - 10:22

Carla Hoenselaar:

Leuk om jullie zo te volgen, het ziet er heerlijk uit daar, geniet nog maar lekker.