1e dag - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

1e dag

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

06 Oktober 2011 | Kaap Verdië, Praia

Gisteren om 13.00 uur op tijd vertrokken vanaf Schiphol. Goede vlucht en om 16.30 uur lokale tijd hadden we een tussenlanding op Boa Vista waar we 1 uur hebben moeten wachten om weer verder te gaan naar Sal. Om 18.30 uur landden wij op Sal. 32 graden. Was wel een overgang.We moesten eerst door de de douane waar we wel 1 uur over hebben gedaan. Op de koffers wachten was daarom ook niet aan de orde want die wachten op ons.Daarna gingen we met een bus naar onze accomodatie. Wij waren als laatste die afgezet werden. De accomodatie ligt haast midden in het centrum van Santa Maria. De overige reizigers werden gedropt in All inclusive resorts maar die liggen buiten Santa Maria.
Eerst bij de receptie inchecken en toen werden naar onze kamer gebracht. We kregen een kamer aangewezen maar op onze voucher stond dat wij een 3 kamer appartement kregen dus dat hebben we gezegd en we kregen een appartement met woonkamer en 2 slaapkamers en open keuken. Nou het is wel een heeeeeeel erg eenvoudig appartement. In de keuken is helemaal geen servies te bekennen nou zijn we niet van plan om te koken maar een glas om te spoelen om je tanden te poetsen zou wel fijn zijn maar die hebben vanmorgen meegenomen vanuit het restaurant. De bedden zijn goed en we hebben vannacht al bezoek gehad van muggen. Nadat we hadden ingecht hadden zijn we een hapje gaan eten. Erg lekker en leuk lekker buiten gegeten. Rob had voordat we gingen eten of we met een creditcard konden betalen ja hoor prima. Maar toen we wilden afrekene accepteerde dat gleufapparaat de mastercard niet. Op Kaap Verdie accepteren ze alleen visacard. Dus Jan en Monique je weet het alvast.Rob naar de bank maar daar accepteren ze deze kaarten ook niet. Mochten we de rekening vandaag betalen.Vanmorgen eerst ontbeten. Was goed. Lekkere koffie en gebakken eitje. Prima. Daarna naar de bank waar we 2 uur hebben gezetn. Gelukkig goede airco. Om 13.00 uur hadden we een informartiebijeenkomst van de reisleidster. We gaan excursies doen maar we gaan wel met 2 andere reisgenoten een auto huren en het eiland bekijken. We hebben geen zin om met een Arkebusje met meerde mensen een excursie te doen. Wij hebben ook samen de 2 dames gelunched Zijn een moeder en dochter en komen uit Den Haag dus gezellige mensen he. Nou mijn Ipad werkt hier niet omdat zij geen Wifi hebben. Spelletjes kunnen we wel spelen. Nou mensen. Morgen gaan we lekker naar het strand en zo tegen een uur vier gaan we naar een plek waar zeeschildpadden geboren worden. Lijkt mij erg leukk om te zien. Kaap Verdianen zijn erge mooie en vriendelijke mensen.

• 06 Oktober 2011 - 19:38

Ingrid:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. 32 graden is wel wat anders dan de 12 graden hier.Het hagelde vanmiddag.
    Da's wel een ander formaat TV welke jullie nu hebben.
    Veel plezier tijdens jullie excursies
    Geniet van jullie vakantie.

• 06 Oktober 2011 - 21:55

Peter Marijke:

Peter
    Leuk het eerste verslag . Het ziet er leuk uit .ik hoop dat jullie veel zien , Op dat terras , het is nogal druk daar , maar de drank blijft overal het zelfde , Rob neem er maar eentje van mij en geef lydia er ook maar een . Geniet er van en een leuke vacantie .

Gr. Peter Marijke .

• 07 Oktober 2011 - 08:33

Carla Langelaan:

Hoi vakantiegangers,

Nou, het weer is wel lekker daar zo te horen. Hier is de herfst ingetreden. Gisterenavond had Kees de houtkachel al aangedaan. Maar hij is een koukleum hoor!
    Van het weekend schijnt het helemaal bagger te worden.
    Maar ja wat doe je eraan. De foto's zien er leuk en prachtig uit.
    En lekker gegeten, ook belangrijk. We kijken weer uit naar de volgende mail, veel plezier. Groetjes aan Rob

• 08 Oktober 2011 - 18:52

Marja:

goh moet zeggen ziet er op de foto's wel èrug lekker uit allemaal
    alleen het weer al!!
    veel plezier kijk uit naar nieuw verslag!

• 09 Oktober 2011 - 23:28

Marga:

Hoi Lui, Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie mooi weer hebben geniet er van ik ben jalours hier vandaag regen en koud dus herfst, laarzen uit de kast gehaald. hahah nout geniet knuffel voor jullie.