Eindelijk lekker weer in Zuid China - Reisverslag uit Guilin, China van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Eindelijk lekker weer in Zuid China - Reisverslag uit Guilin, China van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Eindelijk lekker weer in Zuid China

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

04 Oktober 2010 | China, Guilin

Nadat wij gisteren ontbeten hadden zijn we om 8.15 uur vertrokken richting station van de Magneettrein. In 7 minuten hebben 32 km afgelegd met een snelheid van 432 km per uur. Wat een snelheid niet te geloven en vooral als er van de andere kant ook zo'n trein aankomt met dezelfde snelheid. Geeft een knal als zij elkaar passeren wil je niet weten. Daarna moesten we naar de luchthaven waar we ook wat gegeten hebben. Om 14.30 uur gingen we vliegen (2 uur) richting Guilin. Om +/- 19.00 uur kwamen wij aan in ons hotel Osmantus hotel.
Het is genoemd naar de soort bomen die hier veel voorkomen en die mooie bloemen en vruchten heeft, waarvan olie, parfum, thee en nog veel meer wordt gemaakt
Ziet er goed uit. Mooie kamers maar wel planken van bedden.Maar ja daar merken we weinig van omdat we s'avonds kapot zijn en als een blok in slaap vallen. Vanmorgen wakeup call om 6.30 uur en zijn voor een boottocht vertrokken over de Li-river in het Karstgebergte. Eindelijk mooi weer lekker warm met een zonnetje. Bijna 4 uur op de boot gezeten was mooi maar we hadden een paar tackspootjes omdat er geen banken of zo op het dek waren. Kregen een lunch aan boord. Viel tegen maar ja!!!!. Daarna zijn we een excursie gaan doen met een soort golfkarretje naar de rijstvelden en hebben uitleg gekregen over de gang van zaken van oogst tot verwerking.Was leuk enzijn allemaal lekker bijgekleurd van de boot en op de rijstvelden.Het is nu 18.00 uur en zitten in ons hotel gaan ons zo opfrissen en het dorp in (750.000 inwoners) is voor Chinezen begrippen een dorp maar wij vinden het nog druk (maar dat komt hoofdzakelijk omdat de Chinezen nu vakantie hebben en al die toeristische atracties ook door hun worden bezocht. Normaal varen er 2 boten op de rivier nu wel 20. Ons hotel zit nu ook helemaal vol terwijl anders volgens onze reisleider Mark alleen 1 reisgezelschap in het hotel zit. Morgenochtend hebben we vrij tot 12.00 uur.(heerlijk) Gaan dan in de middag nog 2 excursies doen en dan om 23.00 uur gaan we met de nachttrein naar Guangzhou waar we in de ochtend aankomen en dan hebben we daar achter aan gelijk weer 2 excursies maar die gaan we niet doen omdat we de dagen erop een heel druk programma krijgen en wij dan anders helemaal stuk thuis komen.

• 05 Oktober 2010 - 06:50

Henny:

jullie moeten toch een aardige conditie hebben opgebouwd omdit allemaal mee te maken. Maar je weet nu wel waar de lassie toverlijst vandaan komt.bedankt weer voor de leuke verhalen en foto"s.Geniet en veel plezier met zijn allen.groetjes

• 05 Oktober 2010 - 09:11

Coby:

hoi luitjes,wat een belevenissen allemaal.trein,boot,vliegtuig,hotel in en uit.nog veel plezier en volg graag de verhalen.tot later misschien nog.

• 05 Oktober 2010 - 10:39

Ingrid (Gezellen):

Hallo allemaal,

Wat blijft het ontzettend leuk om al jullie belevenissen en foto's te volgen! 't lijkt me wel een "uitputtingsslag", maar een geweldige ervaring! Geniet er nog van!

groetjes, Ingrid

• 06 Oktober 2010 - 17:37

Aart:

Hallo vakantie vierders.
    Wat ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen van bus naar trein ,vliegtuig ,boot, magneettrein en ga zo maar door neem vanavond een heerlijk glas wijn van ons en de mannen een biertje en geniet van de laatste dagen nog heel veel plezier in China.
    Groet Gerda en Aart.

• 07 Oktober 2010 - 03:55

Carla Langelaan:

Hoi, hoi

Ja, het einde komt voor jullie in zicht. Maar jullie hebben een hoop gezien en meegemaakt. Gaaf hoor. We worden van zelf enthousiat voor China. Hier ook weer 35 graden, dus veel bier! Nog veel plezier en de ballen