Laatste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

18 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 17 november 2014.

De laatste dag het laatste ontbijtje. Vannacht heeft het onwijs gewaaid. Koffers gepakt en richting Cora en Olly onderweg nog een grote mall aangedaan waar weer genoeg inkopen zijn gedaan. Om 12.45 uur naar Cora en Ollie gegaan. Het was stralend weer dus hebben de "meisjes" nog even in de tuin gezeten en van de zon genoten. Intussen waren Cora en Christine druk bezig om de lunch te verzorgen. De tafel was heel gezellig gedekt. En er waren zulke heerlijke fillets gebakken met wedges en salade. Toe kregen we melktaart (typisch Zuid Afrikaans). Tjonge tjonge wat was het weer heerlijk. Om 15.00 uur moesten we echt vertrekken richting het vliegveld. De huurauto ingeleverd en toen koffers inchecken en wij door douane en nog wat taxfree inkopen gedaan. Om 18.10 uur de lucht in. 9 uur gevlogen ik heb niet geslapen maar 3 filmpjes zitten kijken. Om +/- 6.00 uur landen op Dubai waar we 3 uur moeten overbruggen. Om van de ene gate naar de andere gate te komen ga je met een treintje. Alles even groot en duur maar wel mooi. Om 8.20 uur zouden we de lucht ingaan maar het werd 8.45 uur. Wel proberen te slapen maar dat was maar voor eventjes. Om 12.35 uur geland op Schiphol en was het einde van onze hele mooie vakantie. Veel gezien en gedaan. We hebben 24.363 km gevlogen en meer dan 5000 km met de auto gereden. Dus zowat 30.000 km gemaakt. Wij willen Peter Vijverberg erg bedanken voor het veilig rondrijden (buiten de af en toe flinke kuilen en humpen. ) door Zuid Afrika. Peter Lakwijk (Pedro ) hartelijk bedankt voor het uitstekende organiseren van deze reis. En natuurlijk ook het bijhouden van het financiële gebeuren. Was wel erg relaxed dat alles voor ons betaald werd ( de rekening krijgen we later) en ook Tineke bedankt want zij heeft tenslotte in 2003 de reis helemaal uitgewerkt met route,overnachtingen en dergelijke. Peter heeft met knippen en plakken en aanpassingen dit over kunnen nemen. Tevens alle reisgenoten bedanken voor de gezelligheid het was een TOP vakantie.

En als laatste wil ik nog ene gedichtje in het verslag vermelden. Pedro heeft dit tijdens deze vakantie vaak opgezegd.

Het gedicht heet :Vandaag.

Vandaag is de dag,
Hij komt maar een keer
Want morgen is het vandaag al niet meer.

Niet zeuren,
Maar geniet van het leven het mag
Want doe het vandaag want vandaag is de dag.

En daar hebben we ons aan gehouden.

Allen Baie Dankie.

• 18 November 2014 - 19:25

Gerda:

Jammer geen verhalen meer maar wel fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Groetjes Gerda

• 18 November 2014 - 19:31

Coby:

Nou Lydia en Rob, welkom thuis en genoten van jou verslagen,erg leuk om het te volgen.
    Wat hebben julli veel gereden maar........ook veel genoten.Ik zal het allemaal
    horen van Peter en Marijke.nogmaals dankjewel voor de verhalen.groetjes van Co en Wim.

• 22 November 2014 - 15:41

Antje:

Hallo vakantigangers, net op mijn gemak alle verslagen gelezen. Wat hebben julilie genoten zoveel moois gezien helemaal SUPER. En niet te vergeten ook heerlijk gegeten en lekkere ''druiven' sapjes gedronken. Zo te zien is het een super vakantie geweest. Echt een om met heel veel plezier op terug te kijken. Groetjes Antje en Gerry