Wijntour - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Wijntour - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Wijntour

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

16 November 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Zondag 16 november 2014.

Na een alweer een lekker ontbijtje hebben de Peters en Carla en Marijke nog een bezoek gebracht aan een hele leuke lokale markt. Rob en Lydia zijn thuis gebleven. Zij kwamen met leuke souvenirs thuis om 11.30 uur en wij zijn daarna richting schoonzuster Cora gereden in Somerset. Met haar gaan we een wijnroute maken. We zijn gestrand in wijnhuis Delheim. Konden lekkere wijntjes proeven maar eerst moesten we wat eten voordat we wijn gaan proeven ( anders gaan we vieze liedjes zingen) de Peters en Carla Boboti (typisch Zuid-Afrikaans gerecht, Marijke en Lydia een heerlijke warme camembert in filodeeg. Cora en Rob een heerlijke salade. Helemaal TOP. Daarna konden voor 25 rand (€ 1,75) per persoon 6 wijnen proeven. Van lichte wijn naar wat zwaardere rode wijn. Om 16.00 uur vertrokken vanaf het wijnhuis richting Cora's huis. Cora afgezet en wij wilden nog naar de Tafelberg ( het weer was helder) maar toen we bij de Tafelberg aankwamen was hij gesloten vanwege de sterke wind. Kunnen we morgenochtend wel gaan maar dan moeten we om 7.30 uur vertrekken om te voorkomen dat we in een lange wachtrij komen te staan. Dus unaniem besloten om de Tafelberg over te slaan. We hebben al zoveel mooie dingen gezien dus geloven we het wel. Dus richting Houtbay om thuis weer een lekker drankje te doen voordat we het laatste avondmaal gaan nuttigen. Om 20.30 uur naar restaurant Lookoutdoc gegaan. We zijn allemaal volgevreten van de afgelopen maand daarom iets wat luchtigs besteld. Morgen zijn we uitgenodigd om de laatste lunch te gebruiken bij Cora en Ollie. Hebben al gehoord wat we krijgen dus morgen een heeeeeel klein ontbijtje.

• 16 November 2014 - 22:32

Gerda:

Alleen een gekookt eitje

• 17 November 2014 - 07:44

Coby:

Goedemorgen met zijn allen
    Was weer een mooie dag gister zo te zien,zon aan de hemel
    glaasjes vol, nou nou genieten hoor.
    Zetten jullie maar schrap want hier is het anders.
    Gister de hele dag nat,nat en nog eens nat,vandaag zou
    het droog zijn, we wachten af.Dit was het laatste verslag
    toch Lydia?Dan wens ik jullie een super terugreis en gaan
    elkaar horen.xxxxxx

• 17 November 2014 - 08:25

Riet Peters:

Die ontbijtkoek daar zal je hier wel missen.
    Lekker wijntjes geproefd en nu denken aan de thuisreis.
    Vandaag droog (tot nu) hele weekend geregend.
    Voor straks hele goede vlucht.
    Groetjes Kees en Riet

• 17 November 2014 - 08:26

Riet Peters:

Moet natuurlijk zijn ontbijtjes ( deed de i-pad)

• 17 November 2014 - 10:32

Telka:

Hallo allemaal,

Zo te lezen hebben jullie veel gezien, gegeten, gedronken en genoten.

Geniet nog even en een hele goede terugreis!

Dikke kus allemaal. XX

• 17 November 2014 - 13:39

Wil Vd Berg:

Hallo allemaal
    Fijn dat jullie zo genoten hebben, van al dat moois.
    Nu weer naar het koude kikkerlandje maar ook dat heeft zijn charme.
    Lydia bedankt voor alle verslagen heb er van genoten.
    Wens jullie goede vlucht terug en tot snel.
    liefs wil en joop.

• 17 November 2014 - 23:28

Nicolette Grootveld:

geniet nog van jullie laatste dag en een goede terugreis. Dikke smak van Ake en Nicolette