Robbeneiland - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Robbeneiland - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Robbeneiland

Door: lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

15 November 2014 | Zuid-Afrika, Robbeneiland

Zaterdag 15 november 2014

Vandaag vroeg ontbeten want tussen 10.30 uur en 11.00 uur moesten we onze verzamelen bij de boot die ons naar Robbeneiland zouden brengen. Peter en Marijke hadden dit in 2001 al gedaan. Zij hebben een citytour gedaan. De boot ging 10 minuten later weg dit ivm de Volvo ocean race. De zee was niet lekker rustig waardoor er wat mensen lekker zeeziek waren dus over de reling en in zakjes aan het spugen waren. De boottocht duurde ongeveer een half uur. Daarna werden met een bus over het Robbeneiland gereden en de gids heeft diverse dingen uitgelegd. Nelson Mandela heeft maar liefst 27 jaar in de gevangenis doorgebracht en werd in 1990 op 72 jarige leeftijd vrijgelaten. Hij was tijdens de apartheid het boegbeeld van de vrijheidsbeweging ANC. Onder zijn leiding werd de apartheid afgeschaft. Mandela heeft tijdens zijn gevangenschap een autobiografie geschreven "de lange weg naar de vrijheid" die door een medegevangene naar buiten gesmokkeld is waardoor de hele wereld in kennis kwam van de "apartheid". Om -\+ 14.30 uur weer terug met de boot en weer meerdere mensen superzeeziek. Daarna richting Houtbay en zijn we lekker aan de neut. Gelukkig weer de hele dag droog geweest. Om 19.15 uur zijn we gaan lopen naar de mainstreet om te kijken of we een leuk restaurantje konden scoren. We belanden bij Papino's. Een heerlijk tentje met heerlijk eten. Ja mensen het einde is in zicht helaas. Morgen nog een lokale markt pikken en met Cora (schoonzus Pedro) een wijnroute rijden. Maandagochtend willen we de Tafelberg nog gaan bekijken mits het zicht goed is. En dan lunchen bij Cora en Olly en om 18.00 uur vliegen we via Dubai naar Amsterdam.

• 15 November 2014 - 21:40

Aart:

Hallo Lydia en Rob,

Wat een mooie ervaring om op het Robbeneiland te zijn geweest en waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Waren jullie niet zee ziek? een groet van ons en als wij jullie niet meer spreken een mooie terug reis gewenst.

Gerda en Aart.

• 15 November 2014 - 22:15

Ria Kempka:

Hallo Lydia en Rob,

Het lijkt mij echt indrukwekkend om dat allemaal te zien op dat Robbeneiland!

Nou ik denk dat het een hele mooie vakantie was!

Ik wens jullie allemaal een hele goeie reis!

En bedankt voor alle mooie berichten!

Heel veel groeten van Helmut en Ria.

• 16 November 2014 - 02:22

Carla:

Goede vlucht, dit kunnen ze jullie niet meer afpakken. Tot mails maar weer vanuit Nederland.

• 16 November 2014 - 12:21

Lenie:

Weer met plezier jullie verslag gelezen. Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad.
    Veel gezien. Leuke herinnering. Bedankt voor alle verslagen en foto's.
    Wij wensen jullie een goede vlucht terug naar Nederland.

de hartelijke groeten van Gerard en Lenie

• 16 November 2014 - 20:42

Marjolein En Peter:

Mooi maar ook jammer! Mooi omdat jullie weer terugkomen, maar ook jammer dat we de reisverslagen dus weer moet missen!
    Wel fijn om te lezen dat jullie een zo mooie reis hebben gehad. wel dikke kussen en tot snel!!

• 16 November 2014 - 21:38

Nicolette Grootveld :

in een woord: wat hebben jullie het geweldig! Hoop nog op een verslag van de laatste twee dagen.