Kaapstad - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

14 November 2014 | Zuid-Afrika, Robbeneiland

Vrijdag 14 november 2014.

Na een lekker zelfgemaakt ontbijtje te hebben gegeten zijn we richting Robbeneiland gereden waar we om +/- 10.30 uur aankwamen. De boot zou om 11.00 uur vertrekken maar bleek dus vol. Pedro heeft toen 4 kaartjes ( Peter en Marijke hadden Robbeneiland al in 2001 al bezocht) gekocht voor de eerstvolgende boot van 13.00 uur. Wij in de waterfront koffie gedronken. Wij hadden om ongeveer 16.00 uur bij Mike en Francis afgesproken ( we waren uitgenodigd voor het diner) tijdens het koffie drinken hebben we toch maar besloten niet vandaag naar het Robbeneiland te gaan omdat al met al wij ongeveer 4,5 bezig zouden zijn met het bezoek aan het Robbeiland en dan dat te laat bij Mike en Francis zouden zijn. Pedro is terug naar de kassa gegaan en heeft het voor elkaar gekregen de toegangskaartjes om te ruilen naar de boot van morgen 11.00 uur. We zijn toen naar Greenmarkt square gegaan. Hebben lopen winkelen en later geluncht. Om 14.30 uur richting het huis van Mike en Francis, zij wonen in Bloubergstrand ( een gemeente naast Kaapstad. Zij wonen aan zee. Zij hebben een fantastisch huis, rondom glas en superstrak. Een grote mooi aangelegde tuin met inheemse planten en een zwembad. Binnen een grote living met keuken en 2 open haarden. Boven 3 slaapkamers met iedere slaapkamer een eigen badkamer met inloopdouche, toilet en noem maar op. Vanuit de slaapkamer uitzicht op zee en de Tafelberg.

Eerst wat gedronken en daarna de grote verrassing. Francis had gevulde kreeft met een Afrikaanse- Maleise saus. Voortreffelijke smaak . Francis had ook Heather en Roy uitgenodigd. Heather was de beste vriendin van Tineke.

Wat een gezellige avond hebben we gehad.

Weer een geslaagde dag. We hadden prachtig weer terwijl de voorspellingen niet goed waren. Toen we bij Francis en Mike kwamen begon het te regenen. Francis, Pedro en Carla hebben een strandwandeling gemaakt met de honden en kwamen zeiknat binnen. Morgen naar Robbeneiland en mogelijk de Tafelberg (als het weer het toelaat)

• 14 November 2014 - 23:34

Marga:

Jongens weer genoten van jullie verhaal, ja zo'n huis wil ik ook wel hoor. En ja Lydia wat zal ik nou koken volgende week hahah daar kan ik niet aan tippen hoor., Kreeft met saus.
    Prakkie zuurkool dan maar. Fijne dag morgen en ik zie weer uit naar jullie verhaal. En het lekker ontbijt en lunch en diner en boottocht.

• 15 November 2014 - 05:37

Carla:

Hoi allemaal,

Leuk hoor het robbeneiland. Wij hadden daar een gids die alles vertelde van de gevangenis waar Nelson Mandela heeft gevangen gezeten. Indrukwekkend.
    Hopelijk hebben jullie vandaag goed weer voor de tafelberg, veel plezier.

• 15 November 2014 - 09:11

Riet Peters:

Weer met plezier jullie verhaal gelezen.Hoop voor jullie fijne dag vandaag Tafelberg.
    Hier is het miezerig weer hoop dat het droog wordt zielig voor de kindjes Sinterklaas intocht.
    Er is extra beveiliging ingezet waar zijn ze hier mee bezig.
    Nog fijne dagen
    Groetjes uit nat Den Haag

• 15 November 2014 - 10:54

Coby:

Goedemorgen luitjes
    Vanaf een nat en somber peertjespad ga ik jullie bedanken voor de
    leuke verslagen en foto.s van jullie vakantiereis.
    Misschien moeten jullie wel afkicken van alles wat jullie
    hebben beleefd, ennatuurlijk over restaurantjes,eten,lunchen en
    diner.Misschien zie ik nog een verslag van vertrek en anders
    een super goede reis terug,weet nog steeds niet wanneer jullie vliegen??
    Groetjes van mij, XXXXXX