Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

13 November 2014 | Zuid-Afrika, Hout Bay

Donderdag 13 november 2014
Omdat wij niets in huis hadden zijn we onderweg gaan ontbijten. We hebben dit gedaan in Fish-hoek ( een lekker plekkie aan het strand) ontbijtje en lunch tegelijk. Daarna naar Kaap de goede Hoop. Met het treintje naar boven (Peter en ik ook met treintje naar beneden de anderen lopend.) de weg van Hout Bay naar Kaap de Goede Hoop volgt deels deze mooie kustroute die begin de jaren 1920 uit de rotsen werd gehouwen.Met zijn lengte van 10 km ,133 bochten,steile rotsen boven de kolkende zee onder de weg behoort Chapman's Peak Drive tot de spectaculairste kustroutes ter wereld. De Kaap ligt aan het zuidelijkste puntje van het Kaapschiereiland en wordt omgeven door een natuurreservaat. Vanaf de parkeerplaats brengt een kabeltrein je tot 40 meter van de Cape Point, de laatste meters, overige 133 treden moet je klimmen. Boven aangekomen heb je een adembenemend uitzicht over de zee en Kaapschiereiland. Daarna naar Boulders Beach gereden hier leeft een kolonie brilpinguins. Van een uitkijkplatform konden wij de pinguïns gadeslaan. We zagen vrijwilligers ( een soort Lenie van't Hart) die gewonde pinguïns opvangen en verzorgen en daarna weer terugzetten als zij weer gezond zijn. Leuk om te zien. Roken wel een bikkie sterk. Daarna ff bij Checkers inkopen gedaan voor morgen ontbijtje en natuurlijk "druivensap" . Lekker in de tuin van ons huisje lekker wijntje en toastje genuttigd. Om 19.00 uur richting restaurant. We kwamen terecht bij " the Louckout deck" ja mensen weer een fantastisch restaurant. Als we weer een Nederland zijn wordt het afkicken van al dit lekkere eten. We hebben nog geen zwembandjes want we compenseren dat met bewegen. Om 21.30 uur weer thuis.Marijke heeft een lekker badje genomen en wij nog een lekker wijntje. Het was weer een geweldige dag.

• 13 November 2014 - 21:55

Mar En Peet:

Gaat goed hè? we genieten van jullie verslagen en kijken uit naar de verhalen bij thuiskomst! Blijf maar lekker genieten en houd ons op de hoogte, dikke kussen vanuit ut hagie!

• 13 November 2014 - 23:34

Marga:

Haha afkicken, dat wist ik al van te voren. Lekkerbekken.

Jongens geniet er nog een paar dagen van en neem er een van mij..lieve groeten

• 14 November 2014 - 12:22

Atie Van Der Zwan:

Nou leuke dingen weer allemaal, jullie hoeven niets meer te vertellen, fantastisch allemaal, genieten nog even.

Liefs van ons.

• 14 November 2014 - 21:10

Ingrid:

Het gaat al weer opschieten. Verlangen jullie alweer naar Holland.
    Nog veel plezier de laatste dagen en goede terugreis. Groetjes.