Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Hermanus

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

11 November 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

Dinsdag 11 november 2014

Na een heerlijk ontbijtje, verzorgd door de familie Vijverberg zijn we om 9.45 uur vertrokken vanuit Arniston richting Hermanus. Het weer gaat weer opknappen. Om 11.30 uur waren we al plaats van bestemming. Mooie lodge " West Cliff lodge " de kamers waren nog niet gereed dus hebben wij onze koffers in eetkamer gezet en zijn wij naar het strand gereden en hebben koffie met een scone genuttigd. Daarna wat gekuierd en hebben ook een walvis gezien, niet erg duidelijk maar het was een walvis. Daarna op een terras tapas gegeten en nog wat gewinkeld. Om 16.30 uur naar onze lodge gegaan en in de tuin bij het zwembad lekker een wijntje gedronken. Om 20.00 uur een tafel gereserveerd bij restaurant Rock and Gecko. We wilden gaan lopen maar ineens kwam er een tuk tuk voorbij en die heeft ons gebracht voor 50 rand. Een heerlijk restaurant de familie Vijverberg en Bruin namen een visschotel (calamares, linfish, mosselen en gamba's) Carla nam Kingklip en Pedro nam een schaapscurry ( wat veel te pittig was) Pedro heeft dit ook niet opgegeten en heeft lekker kabeljauw besteld. Almaro onze ober was een leuke vent sprak zuid-Afrikaans en had humeur. We vroegen om de rekening en hij gaf als antwoord " ik kom met de slim machine wat met die geduldige plastic werkt" Ook heeft hij weer de tuk tuk naar huis besteld. Om 23.00 uur weer in de lodge en zijn we ieder naar ons eigen hutje gegaan. Morgen gaan we richting Kaapstad "houtbay" waar blijven in 1 lodge tot dat we naar Nederland gaan. Weer een geslaagde dag.

• 12 November 2014 - 13:15

Gerda:

Niet vervelend he wat hebben jullie veel gedaan en gezien super geniet nog maar even zie jullie snel goede vlucht allemaal

• 12 November 2014 - 22:01

Riet Peters:

Hallo Lydia
    Bericht over Hout Bay komt niet door.
    Groetjes weet niet hoe laat het bij jullie is maar welterusten.