Zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

11 November 2014 | Zuid-Afrika, Bredasdorp

Maandag 10 november 2014.

Vandaag weer om 8.30 uur ontbeten. Het regent. Om 10.00 uur in de auto gestapt richting Bredasdorp. We hoeven vandaag niet zo lang in de auto te zitten. Toen richting L'algulhas. Dit is het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika waar de Atlantische oceaan en de Indische oceaan elkaar ontmoeten. Het waaide een bikkie en er was geen zon. We hebben geluncht, lekkere vis ( het vele vlees komt je neus uit) om 14.15 uur weer vertrokken. Richting Arniston. Ons overnachting is prima. 3 aparte huisjes met een gezamenlijke huiskamer. Peter en Carla hebben de eerste keus qua kiezen van de kamers, maar zij hebben voor het smalste bed gekozen. (Hebben niet zoveel ruimte nodig en willen lekker dicht tegen elkaar) Het weer was niet je van het. We hebben besloten om "thuis" te eten. In het dorp geen winkels en restaurants. Wel was naast een hotel een lullig shopje waar wat te kanen hebben gekocht. Vissersdorpje Kassies bezocht waar vissershuisjes staan van 200 jaar oud. Armoedige zooi. Ook weer openhaardhout gekocht Lydia heeft weer uiensoep gemaakt en een aardappel/tonijnsalade, champignons met blauwe kaas, komkommer en doppertjes. Toe koffie met armarula. Het waait nog steeds maar we zitten gezellig bij de open haard en na te tafelen. Om 10.30 uur zijn we naar ons eigen hutje gegaan.

• 11 November 2014 - 10:01

Coby:

goedemorgen, vanuit een koud maar zonnig Nederland.
    zo te zien hadden jullie het e.e.a. in huis om te eten!!
    wat fijn zo een kokkie mee te hebben en ook een
    openhaard, niet te geloven.
    ik even naar Aadje op de koffie(65jr)en dan naar mijn
    bridgeclubje.Ben benieuwd naar de foto.s wat een
    belevenissen.vele groetjes vanaf het peertjespad en
    een fijne dag.X

• 11 November 2014 - 11:53

Conny:

Hallo Peter en Marijke,

Nu 1½ week na mijn schouderoperatie, gaat het elke dag een stukje beter.
    Het is voor mij een leuke onderbreking van de dag om met jullie mee te reizen.
    Veel herkenbare plaatsen waar Frans en ik ook zijn geweest met onze Afrika rondreis.
    Geniet van jullie mooie momenten.

Groetjes, Conny en Frans

• 11 November 2014 - 13:03

Riet Peters:

Hallo weer leuk verslag thuis straks lekker winterkost eten.
    Hier redelijk weer zonnetje maar wel koud.
    Groetjes

• 11 November 2014 - 13:17

Birgit En Ed:

Wat een PRACHTIGE reis zijn jullie aan het maken!!!
    Wij zijn door deze reisverhalen al helemaal enthousiast gemaakt!
    Nog veel plezier en genot van jullie reis!!
    groetjes, Ed en Birgit

• 11 November 2014 - 14:30

Marga:

Hoe gezellig al die etentjes en stapjes dat wordt straks weer gewoon het aardappeltje. Hier lekker weer zonnetje maar wel een jas aan. Nou lui maak er nog een feest van vandaag St. Maarten.