Struisvogels en druipsteengrotten - Reisverslag uit Prince Albert, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Struisvogels en druipsteengrotten - Reisverslag uit Prince Albert, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Struisvogels en druipsteengrotten

Door: lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

08 November 2014 | Zuid-Afrika, Prince Albert

Donderdag 6 november 2014

Ontbeten in Le Fournil bakery & Café. Daarna inkopen gedaan. Plannen waren om 's-avonds weer lekker te BBQ. Na het inkopengebeuren terug naar "dageraad" Pedro, Carla Marijke en Lydia een strandwandeling gemaakt. Heerlijk ff beweging. Mike en Francis kwamen een bakkie doen en daarna geluncht op strand. Walvis gespot. Met z'n allen weer terug naar het huis, lekker relaxen. Om 19.00 uur Peter BBQ aan en met z'n allen lekker drinken en eten. 23.30 uur kofferen. Morgen vroeg op gaan we richting Prince Albert waar we 1 overnachting hebben.

Vrijdag 7 november 2014

Ontbeten en om 8.25 uur vertrokken na eerst van Juanita afscheid te hebben genomen. Zij heeft Voor ons gewassen,gestreken en schoongemaakt. Zij was in tranen toen ze van ons afscheid nam. Nu eerst richting George. Daarna richting Oudtshoorn is het centrum van struisvogelteelt. Volgens de inwoners worden de grote vogels nergens zo succesvol gefokt als hier. Om de 9 maanden moeten de dieren ( pijnloos) hun veren afstaan. Ook struisvogelleer is zeer in trek. De oudste struisvogel in Oudtshoorn zou 81 jaar geworden zijn. De babykamer, kindergarden bekeken. Pedro en Marijke hebben een baby struisvogel mogen vasthouden. Daarna geluncht heerlijke sandwiches. Full of half portion. Full portie was wel heel erg Full. Om 14.15 uur richting Cango Caves. Deze druipsteengrotten behoren tot de imposantste ter wereld. Al ruim 20 miljoen jaar tast regenwater hEt kalksteen aan, waardoor er enorme grotten en tunnels zijn ontstaan: een uniek samenspel van kleuren en vormen. Rondleiding van een uur gehad. Daarna via de Swartbergpas (2152 meter hoog) richting Prince Albert waar we gaan overnachten. Nou Swartbergpas was geen succes. Onverharde wegen, vele bochten en enge afgronden. Marijke was weer heel erg blij. (We reden door een enorme kuil en de flessen sprongen uit de dozen de yogurtjes waren uit elkaar gespat). Maar toch gelukkig goed aangekomen in Prince Albert. Schitterende lodges. (Saxecoburg-Coburg Lodge) Jammer dat we hier 1 nacht blijven. Ff wat gedronken en daarna zij we gaan eten in Zwitsers restaurant kaasfondue ( Marijke en Lydia) kipcurry de Peters en Carla boboti. Na het eten weer terug naar onze huisjes om te gaan slapen. Was een geweldige dag.

• 08 November 2014 - 11:37

Coby:

Dankjewel weer voor het verhaal,tsjonge tsjonge wat een
    belevenissen allemaal,jullie lopen veel zeker met al dat
    lekkere eten en drinken.geniet veel want hier in Nederland
    zie je dat allemaal niet.hier nu droog,zon,wind en in de zon
    15gr.hahaha,zie nog niet veel foto.s??Sorry.xx

• 08 November 2014 - 13:55

Nicolette Grootveld :

wij zijn jaloers hoor! Wat een geweldige reis en wat hebben jullie het leuk met zijn zessen!
    Ik geniet van je verhalen Lydia, je schrijft alsof ik erbij ben. Zie alles voor me. Het valt me op dat jij ook de kok bent van het gezelschap. Maar ja dat kan bijna niet anders met zo'n lekkerbek als jij.

• 09 November 2014 - 01:35

Marga:

Hoi vakantiegangers,

Wat een belevenis elke dag ongelofelijk, ik kijk zelfs extra of er een mail binnen is.
    Heel veel plezier morgen weer. Hartelijke groeten van uit een zonnig Nederland

• 09 November 2014 - 09:42

Riet Peters:

Weer genoten van jullie verhaal.Intressant bij die vogels.
    Ook weer heerlijk gegeten.nog heel veel plezier en kijk uit met gaten in de weg