Plettenbergbay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Plettenbergbay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Plettenbergbay

Blijf op de hoogte en volg Lydia

04 November 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Zondag 2 november 2014

vandaag een heerlijke rustdag gehouden in onze lodge Camdeboo Cotagge in Graaf Reinet. Het zonnetje scheen gelukkig weer. Nadat we ontbeten hadden ( lekker toast met ei bacon, als we over 2 weken thuis komen kakelen we allemaal, eten iedere dag eitjes, goed voor ons cholesterol ) zijn we lekker bij het zwembad gaan zitten tot 14.30 uur en zijn we op zoek gegaan naar Peter V zijn hobby (stekkertjes en snoertjes. En hij had er een gescoord. ( achteraf niet de goede ). Daarna zijn we gaan lunchen bij restaurant Pioneer. In de buitentuin gezeten en werden bediend door de vrolijke serveersters Zukkie en Lizzzy. Daarna terug naar ons huis gelopen (zondags alles gesloten) . We hebben lekker in onze tuin wijntjes en sapje gedronken en besloten omdat we nogal laat hadden geluncht om zelf iets in elkaar te flansen. Ineens hoorden wij een brommerig geluid en vroegen we ons af waar dat vandaan kwam. Ook begon het weer te regenen en onweren en Pedro wilde onze pracht kroonluchter (zo intiem licht, je moest een lasbril opzetten) aan doen en wat bleek stroom uitgevallen. Pedro naar de receptie en in Zuid Afrika doen zij weleens om te bezuinigen de stroomvoorziening uit vandaar ook dat geluid wat wij niet thuis konden brengen, bleken generators te zijn. Dus onze zaklantaarns te voorschijn gehaald maar waren gelukkig niet nodig. Na 1 uurtje weer stroom en kon Lydia weer de keuken in. We hadden geroosterd brood met worstjes en gebakken tomaat met ui en kaas en de nodige wijn. Na het eten gingen de mannen afwassen. Pedro "Klok" kon toveren, als hij het ene kastje dicht smeet gingen de andere kastjes open. Wat een melige zooi. Rob had zo'n pijn in zijn buik van het lachen daardoor Pedro "Klok" zich aangemoedigd voelde en niet meer van stoppen wist, het ene kastje werd dichtgesmeten en zelfs de kastjes aan de andere kant vlogen open.
Om 10.30 uur gingen we naar ons mandje.

Maandag 3 november 2014.

Om 8.00 uur ontbeten en daarna alvast de koffers in de auto gedaan. We hebben het Reinet house museum bezocht waar een grote collectie Kaap-Hollandse meubels en huishoudelijke voorwerpen bovendien een verzameling oude voertuigen te zien waren. De wijnstok voor het huis werd in 1870 geplant en heeft een diameter van 3.10 meter en zou de oudste wijnstok van de wereld zijn. Was leuk om te zien dit museum. Daarna hebben we het snoertje van Peter omgeruild ( en deze doet het

• 04 November 2014 - 09:22

Gerda:

Heerlijk zo'n rustdag kunnen jullie wel effe gebruiken.
    Lyd voel af en toe even op je hoofd of er geen beginnend hanekampje zit dat is nl het gevolg van veel eieren eten hahahaha.
    veel plezier weer allemaal

• 04 November 2014 - 09:49

Marjolein En Peter:

Hallo, jongelui (kippetjes en hennetjes), gelukkig weer lekker weer, hier begint de herfst nu een beetje , vandaag wel weer zon maar slechts 12 graden. maar bij jullie gaat het goed hè, jullie maken in ieder geval genoeg mee. ook fijn om te lezen dat Peter V zijn hobby daar ook kan uitvoeren, let wel op Peter V deze hobby vraagt wel geduld, doorzettingsvermogen en concentratie en het dunkt me dat je je Zuid Afrika ergens anders op zou moeten concentreren. veel plezier en groetjes

• 04 November 2014 - 12:58

Riet Peters:

Hoi vakantiegangers
    Lekker rustdagje heb je ook
    wel eens nodig.
    Dus in Nederland voorlopig geen
    eieren.
    Geniet lekker van jullie vakantie
    Hier Herfstweer
    Groetjes

• 04 November 2014 - 13:21

Marga:

Heerlijk nog steeds genieten, en kakelen ach dat is gezellig hoor.

• 04 November 2014 - 15:35

Atie Van Der Zwan:

Is ook nodig zo;n rustdag. Nog 14 dagen voor de boeg, heerlijk hoor.

Genieten maar, groetjes van ons aan jullie.

• 04 November 2014 - 20:33

Coby:

Hallo zestal,alles goed zo te lezen.lekker rustig dagje is ook wat waard.
    Hier 11gr.dus begrijpen jullie, de kachel aan.nu voetbal op tv.
    Morgen weer woensdag en dagje vrij.verder geen nieuws uit
    THE Nederlande dus tot later weer tot het volgend verslag.xxxxxx