Oranjerivier - Reisverslag uit Bethlehem, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Oranjerivier - Reisverslag uit Bethlehem, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Oranjerivier

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

31 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Bethlehem

Donderdag 30 oktober 2014

Vanmorgen om 6.45 uur liep het wekkertje af. Allemaal heerlijk geslapen. Om 7.30 uur ontbeten. Om 8.45 uur vertrokken richting Zuid Afrika. Om 10.30 uur de grens overgegaan van Swaziland naar Zuid-Afrika richting Piet Retief 24 km een zeer slechte weg vol met gaten. Rob en ik zitten achterin de auto en hebben voor de 2-e keer van ons ontbijtje genoten.

Om +/-13.00 uur getankt en geluncht bij Wimpy's in Volksrust. Daarna richting New Castle. Zitten op de helft. Eindeloze wegen met een mooie natuur. Daarna in een keer door gereden naar golden gate national park. We kwamen aan bij de huisjes van Basotho culturele village rest camp. Om +/-17.00 uur kwamen wij aan bij de huisjes maar er was niemand aanwezig. Volgens de man bij de ingang van het park moesten we eerst 25 km rijden naar de receptie terwijl de huisjes 8 km vanaf de ingang was. Ook moesten we ergens eten kopen maar waar ( in geen velden of wegen een shop of restaurant te bekennen) dus wij weer rijden richting receptie met de hoop dat we iets te eten konden scoren. Om 17.30 uur kwamen we aan bij de receptie en we kregen te horen dat de sleutels van de huisjes in de huisjes lagen maar we waren gelukkig niet voor niets 25 km er heen gereden want er was een shop die we zowat leeg gekocht hebben. Dus we hoefden niet met een lege maag naar bed. Lydia heeft weer een maaltijd in elkaar geflanst. Uiensoep en salade met een worst. In het huisje van rob en Lydia We hadden drie huisjes met een prachtig uitzicht voor eventjes want het werd snel donker. Wat zijn we blij met onze zaklantaarns (Carla en Kees Langelaan bedankt voor de tip) nog lekker koffie met Amarula gedronken en weer op tijd naar bed. Morgen weer een lange dag.

Vrijdag 31 oktober 2014
Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan. Ontbeten in het huisje van Rob en Lydia. Om 8.15 uur vertrokken richting Gariepdam. Onderweg gestopt in Winburg voor wat te drinken eten en een plasstop. Wij verwachten om zo 15.00 uur aan te komen op de plaats van bestemming. En inderdaad om 15.00 uur aangekomen in Waschbank. Piet had ons voorgelogen we zouden slapen in tenten aan de oever van de Oranjerivier. Dus niet we overnachten in hele leuke kamers met zicht op de Oranjerivier. Erg gaaf. Lekker aan de wijn en bier. Restaurant op valafstand. Vanavond dineren we hier. Zitten nu in het zonnetje (zolang het mogelijks want het is over de 30 Gr.

• 31 Oktober 2014 - 17:03

Ria Kempka:

Nou, nou wat een onderneming je mag wel goed uitgerust zijn! Maar zoiets beleef maar een keer in je leven neem ik aan! En geniet er maar met volle teugen van! Nog heel veel plezier allemaal!

• 31 Oktober 2014 - 17:06

Gerda:

Fantastische verhalen weer heerlijk mis je wel hoor lyd grts gerda

• 31 Oktober 2014 - 19:42

Coby:

Wat een verhaal zeg,heel leuk,maar hebben jullie niet meer foto.s?sorry hoor dat ik dat vraag
    Zou ik leuk vinden.verder goede reizen en lekker eten,drinken en slapen.xx

• 31 Oktober 2014 - 20:47

Marga :

Hoi lui wat een fantastische dag vandaag erg leuk om te lezen. Blijf genieten en

• 01 November 2014 - 05:38

Kim:

Wat super leuk om al de verhalen en avonturen mee te lezen zeg!! Zijn we toch een beetje bij jullie! Zo te zien genieten jullie volop!! Goed bedacht van peter om niet vantevoren te zeggen dat jullie in tenten zouden slapen! Lekker genieten jullie. Xxx

• 01 November 2014 - 08:09

Riet Peters:

Hallo vakantiegangers
    Jullie maken wel wat mee zeg zoveel kilometers over "fijne wegen" maar ja je ziet wat.
    Fijn dat er een goede kokkin in huis is je hebt het er maar druk mee.
    Vandaag weer verder.
    Lezen met belangstelling jullie verslag
    Goede reis verder en veel plezier.Groetjes

• 01 November 2014 - 08:11

Atie Van Der Zwan:

Hoi Lydia en Rob,

Wat leuk allemaal,sommige dingen minder, de sleutel , maar is toch goed gekomen.
    Hebben jullie nog tijd om dit allemaal te lezen?
    Het is denk ik een van de mooiste vakantie,s van jullie?
    Leuk hoor en weer verder genieten.

XXXXXX Wim & Atie.

• 01 November 2014 - 11:16

Eline:

Ik lig weer in een deuk over het tweemaal genieten van ontbijtje! Heerlijk!