vierlanden punt - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu vierlanden punt - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

vierlanden punt

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

23 Oktober 2014 | Zimbabwe, Zimbabwe

Reisprogramma aangepast.

Via de gids die ons in Soweto heeft rondgeleid hebben wij het reisprogramma aangepast. Wij zijn gisteren met het vliegtuig van Britisch Airways aangekomen in Zimbabwe. Op het vliegveld van Zimbabwe onwijs veel voorzorgsmaatregelen wat betreft Ebola toegepast. Wij werden allemaal getemperatuurd. Gelukkig niet anaal maar op ons voorhoofd. Wij moesten wel meer dan 1 uur wachten om een visum die we moesten hebben voor Botswana.Na alle formaliteiten werden opgehaald door het busje van het hotel. Met de chauffeur een deal gemaakt om naar Chobe Reservaat te gaan. Maar eerst naar aankomst in het hotel even ons verfrist en gingen gelijk om 16.00 uur naar de Zambezi-river om hippo"s(nijlpaarden) te spotten. Gratis drank en snacks. We hebben gevaren tot 18.30 uur en daarna heeft de chauffeur van het busje ons gebracht naar een restaurant "mama Africa" Daarna in het hotel geborreld . Vanmorgen om 7.30 uur opgehaald door George. hij bracht ons naar Botswana. Weer allerlei formaliteiten moeten invullen, En door een bak met gedesinfecteerde bende moeten lopen. Daarna gebracht naar Watrerlely litle lodge. Waar een bootje voor ons klaar lag. De kapitein was John. Een zeer ervaren man die ons alles kon uitleggen wat wij konden gaan zien op de Chobe-river. Nou mensen wat wat wij hebben meegemaakt vanmorgen is ongelooflijk. Nijlpaarden, olifanten, krokodillen, buffels. (zie de foto's ) Om 12.30 uur waren weer terug bij de lodge en hebben we een heerlijke lunch voorgeschoteld gekregen. Om 13.30 uur. werden we opgehaald door Caysie> Zij heeft ons in een open landcruiser rondgereden voor een safari. Omdat het erg warm was (41 gr) waren de wilde dieren niet zo actief. Wel giraffes, koedoe, olifanten en zwarte antiloop. Maar we gaan zondagmorgen gaan we om s-morgen om 5 uur een safari doen in Zuid Afrika. Om 17.00 uur zijn we terug gebracht in ons hotel. Lekker borreltje gedronken en daarna lekker gegeten. Nu verslagje gemaakt. En wij gaan zo kofferen. Zijn we allemaal wel aan toe. Tot het volgende verslag. Morgen om 8.00 uur opgehaald voor een bezoek aan de Victoria watervallen. Daarna vliegen we terug naar Johannesburg.

• 23 Oktober 2014 - 22:07

Riet Peters:

Hallo
    Jullie hebben al heel wat meegemaakt zeg.Wel interessant allemaal.Geniet er maar lekker van.Druk en vol programma 's-avonds zeker wel uitgeteld.
    Nu lekker slapen en morgen weer fijne dag.Groetjes

• 23 Oktober 2014 - 22:23

Carla Langelaan:

Hoi,hoi,

Prachtig he al die wilde dieren. Een grote dierentuin.
    Morgen dus naar Johannesburg.
    Wel gevarieerd allemaal, heel veel plezier daar. Groetjes aan de rest.

• 23 Oktober 2014 - 22:44

Atie Van Der Zwan:

Hi Lydia &Rob, wat een verhalen, wel veel gezien al maar wel vermoeiend lijkt me.
    Ja, die dieren in het wild, fantastisch, zei Margot ook, hebben ook heel veel gezien onderweg.
    Morgen weer vroeg op en terug naar Johannesburg, ben benieuwd naar jullie verdere verhalen, wordt vervolgt. Dank voor het verslag en goede reis morgen en heel veel plezier. Liefs Wim & ATie.
    xx

• 23 Oktober 2014 - 22:55

Ingrid:

Zo lekker warm zeg. Moet er niet aandenken.
    Druk druk druk!!! zo te lezen.
    Veel belevenissen en wat nog komen gaat.
    Geniet ervan. Veel plezier.

• 23 Oktober 2014 - 23:09

Ria Kempka:

Nou jullie al heel wat meegemaakt! Wat een avontuur!

Wat fijn dat alles zo goed gaat!

Nou morgen veel plezier, en wij wachten met spanning naar het volgende verslag!

• 23 Oktober 2014 - 23:44

Marga:

Hoi Jongens,

Wat een spectaculaire reis hebben jullie al achter de rug. Wel wat vermoeiend, maar goed als je weer terug bent kun je weer bijslapen hoor. Hahah.
    Leuk om te lezen en fijn dat jullie goed worden gecontroleerd op ebola..
    En laat de borreltjes lekker smaken. Heel veel plezier weer in Johannesburg.
    Tot horens gr van ons aan jullie allen.

• 24 Oktober 2014 - 07:33

Atie Spaan:

Hey vakantie genieters, wat een geweldige reis door het dierenrijk.
    Zal wel weer tegenvallen als jullie in het mensdom terecht komen.
    Heel veel plezier en op naar het volgende verslag, super leuk.
    Groetjes Atie

• 24 Oktober 2014 - 07:45

Coby:

Hoi luitjes,dankjewel voor het leuke verslag en dat na zo een
    Vermoeiende dag.wat jullie meemaken is eigenlijk met geen pen te
    beschrijven.nog veel plezier,goede vluchten en lekker eten.
    Tot het volgende verhaal zullen we maar zeggen.
    Gister is hier de striptekenaar HaagseHarry overleden,59jr,
    Dus jongens genieten.........groetjes vanaf het peertjespad.

• 24 Oktober 2014 - 08:02

Gerda:

Wat geweldig wat een indruk zal het maken heerlijk om te lezen

• 24 Oktober 2014 - 10:51

Peter En Marjolein:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken, erg leuk om alles mee te mogen maken op deze wijze, we zijn er bijna bij (met een beetje fantasie). Blijf lekker genieten en we zijn erg benieuwd naar de foto's maar dat gaat zeker komen. dikke (ebolavrije) knuffels voor jullie allemaal!

• 24 Oktober 2014 - 14:43

Nicolette:

hallo Rob en Lydia,
    Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Wat een avonturen maken jullie mee. Leuk hoor! Geniet lekker van alles en tot het volgende verslag.
    Groetjes van Ake en Nicolette

• 24 Oktober 2014 - 16:46

Lenie Swillens:

Hallo Rob & Lydia,Peter en Marijke en Peter (Piet ) en Carla

Wat een geweldig avontuur. Wat hebben jullie al veel gezien en indrukken opgedaan.
    Wel vermoeiend lijkt me, zeker met die warmte. En extra vroeg op voor de safari en de Victoria-watervallen. Het lijkt me hartstikke mooi. Zo te lezen genieten jullie er volop van.
    Wij kijken uit naar het volgende verslag met de foto's?? Tot nu toe heb ik er maar 2 gezien....

Groetjes Gerard en Lenie