Lange reis maar goed aangekomen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu Lange reis maar goed aangekomen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Lydia Bruin - WaarBenJij.nu

Lange reis maar goed aangekomen

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

21 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gisteren om 13.00 uur afgesproken op Schiphol. Iedereen ruim op tijd. Wij gebracht door onze buurman Robbert en de andere zijn met de taxi gekomen. Tessa en Rik kwamen ook hun moede en ons gedag zeggen. Lekker biertje gedronken en wat gegeten. We vlogen met een Airbus 0380. Wat een gigantisch vliegtuig, meer dan 500 mensen kunnen erin. We zijn op tijd vertrokken en de verzorging was prima. Na 6 uur vliegen waren wij in Dubai waar we 4 uur moesten vertoeven. Lekker wat gegeten en natuurlijk weer een lekker biertje. Om 3.50 uur weer ingestapt richting Johannesburg. Dit was wel andere koek een kleiner vliegtuig minder ruimte. En nu moesten gaan slapen wat niet bij iedereen lukte. Ik althans niet. Vanmorgen om 11.30 uur geland op het vliegveld van Johannesburg. Eerst weer paspoortcontrole tassencontrole waar je na zo'n lange vlucht echt geen zin meer in hebt. Maar ja het moet. Toen onze koffers opgehaald en gelopen naar het busje wat klaar zou staan van het hotel waar vannacht slapen. Om een uur of 1 weer ff geluncht en om 14,30 uur in een busje gestapt om een Tour te maken naar soweto en Johannesburg. Wat een armoede in het Soweto. Er is een gedeelte met bewoners die werk hebben en een gedeelte waar 60 % niet werkt. Geen stroom geen water. Vandaag geen enkele blanke gezien. Volgens onze gids wonen in Johannesburg alleen zwarte mensen. Ook zijn we nog naar een museum geweest over de opstand van scholieren in 1976 omdat de regering wilde dat zij Afrikaans moeten spreken. Heel veel scholieren zijn in opstand gekomen en zijn toen vermoord. Om +/- 19.00 uur weer in het hotel en zijn wij gaan eten. En nu liggen als dooie vogeltjes op ons bed. Het is 22.00 uur. Morgen gaan we om 12.00 uur vliegen naar Zimbabwe om de victoria watervallen te bekijken.
Het was een drukke dag maar wel veel meegemaakt. Ik ga nu mijn mandje in. Welterusten allemaal en tot het volgende verslag

• 21 Oktober 2014 - 22:15

Eline:

Hoi Lydia,
    Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan. Ben benieuwd naar de 1e foto's! Hier mis je niets, op een storm na....
    Heel veel plezier de komende tijd en geniet ervan!

Groetjes aan de rest,

Eline

• 21 Oktober 2014 - 22:35

Gerda:

Top dat het allemaal goed is gegaan lekker slapen en morgen gezond weer op

• 21 Oktober 2014 - 22:36

Aart:

HALLO LYDIA,

Bedankt voor het leuke verslag van de heenreis en vandaag de tour. Het weer is bij jullie erg mooi.
    Hier stormt het heel erg en de witte doeken van de steiger zijn er vanaf gewaaid dus hebben wij wee daglicht op 12 hoog.
    Voor nu welterusten doe ze allemaal de groeten van ons.
    Gerda en Aart.

• 21 Oktober 2014 - 22:40

Ria Kempka:

Hoi Familie,

Met veel aandacht hebben we jouw verslag gelezen! Dat is fijn om te weten dat alles goed verlopen is! Ik wens jullie nu welterusten. Doe de groeten aan je reisgezelschap!
    Liefs Ria.

• 21 Oktober 2014 - 22:46

Peter Lakwijk:

Even een kleine correctie : Niet in Johannesburg wonen alleen maar zwarte mensen, maar in een Hillbrow (een voorstad van Johannesburg). Maar het was inerdaad een lange dag.....

• 21 Oktober 2014 - 23:27

Tamara:

Pffff wat een eerste dag/en al!!! Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de foto's! Veel plezie!!

• 22 Oktober 2014 - 02:04

Marga:

Hoi Lydia en Rob,
    Bedankt voor het leuke verslag, ja de 380 is groot hebben wij de eerste vlucht van meegemaakt, kregen we champagne aan boord. Dat jullie moe zullen zijn geloof ik graag het is me een ruk.. Voor nu dan trusten , en morgen weer gezond op. Groeten aan allen, en geniet maar met volle teugen, hier mis je niks. Dikke knuffel vanuit een waterig Nederland.

• 22 Oktober 2014 - 07:46

Marlies:

Hallo Lydia en Rob,

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat, wat een drukte voor de eerste dag maar ja jullie zijn erg energiek.

Veel plezier en kom weer heel terug.

Groet,

Marlies

• 22 Oktober 2014 - 08:36

Coby :

Goedemorgen luitjes,dankjewel voor het leuke verslag.
    Dat het vermoeiend was begreep ik wel,maar ok dat vergeet
    Je snel met leuke mensen om je heen.veel plezier voor allen.

• 22 Oktober 2014 - 10:06

Carla Langelaan:

Hallo vakantiegangers,

Lijkt me ook gaaf om met de 380 te vliegen. Heb je daar ook meer beenruimte?
    Het is daar in ieder geval beter weer als hier. De herfst is hier aangekomen.
    Veel plezier in Zimbabwe. De groetjes aan de rest. En ik wacht met spanning op het volgende verslag.

• 22 Oktober 2014 - 13:31

Wim En Atie:

Hallo Lydia en Rob, na een lange reis lekker in het hotel. vandaag weer vliegen, wat een ondernemers zijn jullie toch. Erg leuk verslag is iets anders dan Kaap Verdie. Genieten en kijke uit naar het volgende verslag.
    Liefs van Wim en ATie.

• 22 Oktober 2014 - 19:28

Riet Peters:

Hoi vakantiegangers
    Jullie verslag gelezen ziet er allemaal goed uit.Nu lekker slapen na een vermoeiende reis.Nog heel veel plezier.Groetjes

• 23 Oktober 2014 - 11:44

Conny & Frans:

Hoi Peter en Marijke,
    Leuk om met jullie mee te reizen.
    Hier is het echt herfst!!
    Benieuwd naar jullie verdere avonturen.

Groetjes, Conny & Frans

• 23 Oktober 2014 - 12:53

Lenie Swillens:

Hoi Peter en Marijke en de andere reisgenoten

Net het verslag gelezen. Leuk jullie zo te volgen en dat alles oké is!
    Wij kijken uit naar het volgende verslag ( dan graag met foto's )
    de hartelijke groeten vanuit een regenachtig, herfstig Den Haag

Groetjes van Gerard en Lenie